Monday, November 18, 2013

Set Slim Sihat

 SET ‘SLIM’ SIHAT 
★★★★★★★★★★

Obesiti boleh dimaksudkan sebagai lebihan lemak yang terkumpul dalam tisu lemak sehingga menyebabkan kesihatan seseorang terjejas.

Melalui Kajian Morbiditi dan Kesihatan Kebangsaan yang dijalankan pada tahun 2011 yang lalu, kekerapan obesiti adalah 19.5%. Lebih banyak wanita yang mengalami obesiti (22.5%) berbanding lelaki (14.1%). Kaum India mencatatkan jumlah paling banyak obesiti (24.6%) diikuti kaum Melayu (23.2%) dan kaum China paling sedikit (8.2%).

Secara purata,
2 daripada 5 rakyat Malaysia mempunyai lebih berat badan atau obes!
Persatuan Kesihatan Sedunia (WHO) menjangkakan pada 2015 kelak, lebih ramai manusia mati akibat masalah kegemukan berbanding masalah kelaparan.

================================

Ingin KURUS cara sihat?

Kami ada KUNCInya. Kesan seawal 2 minggu *.
Dapatkan “Set Slim” Shaklee. Singkirkan Lemak, Turunkan berat, kecilkan saiz badan dan memelihara 100% jisim otot. Telah diuji secara klinikal, Selamat, berkesan dan dihasilkan dr bahan semulajadi.
*  Perlu minum banyak air (3 liter sehari)
*  Makan supplemen secara konsistan
*  Disertai senaman utk kesan berganda
*  Mengenyangkan (+ Sumber protien)
*  Bole dapat byk manfaat lain dalam satu pakej.

Harga JIMAT, DIET SIHAT dan Anda pasti teruja hasilnya.

✿ Lecithin ✜ Alfalfa ✜ Cinch Shake ✿



✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰✰


 LECITHIN ✜ ALFALFA ✜ CINCH SHAKE 

**LECITHIN
Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’. Dalam kata lain ringkasnya ia menyebabkan lemak itu ‘terapung’ dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding mambran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

* Kelebihan Lecithin
++++++++++++++++
Lecitin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol trigliserida dan lemak2 yg lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras ... Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.

Kenapa org yang nak kurus suke lecithin?
Kerana ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian... Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

Lecitin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn..Tanpa lecithin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan....Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2...jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecitin, pasti ianya keputusan yg bijak

Lecithin membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati.

Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecithin

Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, germs, bakteria. Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida

Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer's disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan...

Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia

Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi mereka2 yg ada alergi, hay fever, asma,bronkitis dan emphysema

Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.

Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.

Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.

Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. Bile ni fungsinya plak mencairkan lemak dan ..Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan
*Sebiji lecithin Shaklee mengandungi 518mg.

** ALFALFA
Alfalfa adalah tumbuhan kekacang yang berakar panjang yang boleh menyerap banyak zat makanan yang jauh ke dalam tanah. Ia menjadi gudang untuk banyak vitamin yang penting seperti Thiamin (B1), Riboflavin (B2), Niasin (B3), Piridoksin (B6), vitamin A, E dan asid pantotenik.

Mineral yang ditemui dalam Alfalfa ialah kalsium, besi, mangan, magnesium, kuprum dan zink. Khasiat Alfalfa - : Kajian makmal telah mendapati Alfalfa mengandungi 3% asid aspartik yang berfungsi untuk, Menyah amonia, Menolong melindungi sistem saraf pusat, merawat keletihan dan meningkatkan stamina.
Baik Untuk Penyakit Berikut:

✦ Kencing Manis
✦ Darah Tinggi
✦ Jantung
✦ Sembelit
✦ Cuci Usus dan membuang toksid dalam badan
✦ Badan lemah
✦ Tingkat stamina lelaki dan seks
✦ Milk Booster - Menambah susu ibu
✦ Kurangkan berat badan
✦ Bertindak seperti ‘Kacip Fatimah’ moden Wanita

Khasiat Daun Alfalfa
++++++++++++++++++
❣Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
❣ Melegakan sakit sendi dan belakang.
❣Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
❣ Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak
Peppermint)
❣Memberi kelegaan semasa haid.
❣Merawat arthitis
❣ Bagus untuk elergi dan ekzema
❣ Merawat asma
❣ Mencuci usus bagi membuang toksik
❣ Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan
jangkita dalam buah pinggang
❣Meneutralkan asid dalam badan
❣ Merawat masalah keputihan pada wanita
❣ Membesar dan menegangkan payudara
❣ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
❣Memulihkan urat selepas bersalin
❣Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
❣ Meningkatkan stamina seorang suami
❣ Melegakan sembelit


** CINCH SHAKE
Pengalaman 50 tahun Shaklee menerajui sains nutrisi telah menghasilkan Cinch Shake yang terbukti selamat dan berkesan. Pada kebanyakkan diet, kita akan kehilangan lemak dan otot. Apabila kehilangan otot kadar metabolisma akan menurun dan badan akan hilang keupayaan untuk membakar lemak. Ia mengakibatkan berat badan tidak turun dan kita akan ‘give-up’ dan berhenti diet dan kesannya badan akan menjadi bertambah berat. Kitaran ini akan berulang jika kita meneruskan diet dan kesannya dipanggil ‘Kesan YO-YO’.
Namun Perkara istimewa mengenai Cinch Shake Shaklee ialah ia di perkasa dengan ‘Leucine’ yang dapat mengekalkan 100% jisim otot tanpa lemak. Maknanya apabila kita mengambil Cinch shake ia dapat menyingkirkan lemak, berat, inci dan pada masa yang sama mengekalkan otot badan kita. (Menarik bukan!)

## Kelebihan CINCH SHAKE
• Memberikan khasiat seperti satu hidangan lengkap tetapi dengan rasa seperti menikmati pencuci mulut.
• Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protein eksklusif diperkaya dengan asid amino leucine
• Powered by leucine untuk memelihara otot semasa menurunkan berat badan
• Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian yang memberi rasa puas dan mengenyangkan.
• Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
• Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
• Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
• Sesuai juga untuk pengidap kencing manis.
• Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
• Soya bukan GMO

## Ringkasnya kenapa Cinch Shake berkesan ?
Leucina kekalkan jisim otot tanpa lemak – metabolisma badan meningkat
Hilang berat dari Lemak
Mengenyangkan dan memberi tenaga
Terbukti secara klinikal

## Didatangkan dengan 3 jenis perasa yang sangat sedap:
* CAFÉ LATTE (765g)
* VANILLA (765g)
* CHOCOLATE (765g) 



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


sms/whatsAPP: 017-6290232
Email: azuramaidin@gmail.com
FB fanpage: KASIH MAMA AQIL
ADD FB: AZURA MAIDIN untuk CHAT secara terus dengan saya.
FREE consultation hanya diberikan kepada customer yang membeli sebarang produk SHAKLEE dengan saya.

No comments:

Post a Comment