Thursday, November 14, 2013

Petua Ubati Gastrik

Adakah anda terlalu banyak sendawa selepas makan?Adakah anda berasa pedih dibahagian perut apabila lambat makan?Adakah anda berasa pedih di ulu hati?Adakah perut terasa kembung dan banyak angin?

Jika semua jawapan ya …Berkemungkinan anda terkena gastrik.


Anda ingin tahu tanda-tanda Gastrik? Tanda - tandanya ataupun simptomnya adalah seperti:

1- Cepat Letih,
2- Mudah Lapar,
3- Sakit di Ulu Hati

Ini adalah berpunca daripada jadual makan anda yang tidak menentu serta anda selalu mengambil makanan yang pedas-pedas belaka..


Jika anda merupakan penghidap tegar gastrik, untuk ubatinya menggunakan cara tradisional hanyalah dengan seketul kunyit hidup. Cara - caranya:




1-  Bersihkan kunyit dan parutkannya.
2-  Campurkan dengan sedikit air masak.
3- Kemudian anda hanya perlu tapiskan dan ambil airnya.
4-  Anda masukkan sedikit madu dan sebiji telur kuning. 5- Minum campuran ini apabila anda diserang gastrik.....

Anda bolehla mencuba resipi ini tapi bagi mereka yang tidak berkesempatan untuk melakukannya atau tidak ada masa  anda bolehla mencuba pula cara moden aje...Cara moden lagi senang dan praktikal untuk semua golongan..

Cara moden untuk merawat Gastrik hanyalah mengambil beberapa vitamin yang dicadangkan....Antara vitamin yg dicadangkan ialah :



1) ESP

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

2) Ostematrix

Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.

3) Peppermint Ginger Plus

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Mari kita baca apa kata pesakit tegar gastrik apabila telah mengamalkannya:




Anda berminat mahu menyelesaikan masalah gastrik anda......pm @ sms saya dengan segera....


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


sms/whatsAPP: 017-6290232
Email: azuramaidin@gmail.com
FB fanpage: KASIH MAMA AQIL
ADD FB: AZURA MAIDIN untuk CHAT secara terus dengan saya.
FREE consultation hanya diberikan kepada customer yang membeli sebarang produk SHAKLEE dengan saya.

No comments:

Post a Comment