Wednesday, September 25, 2013

Bagaimana Mencegah Darah Tinggi



Darah tinggi dikategorikan sebagai salah satu Silent Killer yang utama. Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan II menunjukkan bahawa kira-kira 24% penduduk Malaysia menghidap darah tinggi. Penyakit ini sehingga ke hari ini kurang didiagnos dan dirawat di seluruh dunia. Antara faktor utama adalah pembentukan ‘benteng’ dalam saluran darah yang disebabkan oleh kolesterol.


hyper tension
Darah tingi adalah ibu kepada penyakit kronik yang lain seperti arteri koronari, cerebrovaskular, arteri periferi dan kegagalan ginjal. Penghidap darah tinggi juga berisiko untuk mendapat strok atau angin ahmar.
Mencegah lebih baik dari merawat. Dengan mengamalkan beberapa suppliment dari Shaklee pasti dapat mengurangkan risiko pesakit darah tinggi dari menjadi lebih teruk. Antara Vitamin Shaklee yang disarankan untuk pesakit ini adalah:

  • Vitamin Asas (Vitalea, B complex, Vit C) – membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem imun badan untuk melawan sebarang kesan jangkitan dan mengekalkan kesihatan kardio-vaskular
  • Carotamex & Vit E – gabungan nutrien antioksidan penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang terhasil daripada aktivit radikal bebas
  • Omega Guard – mengurangkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung
  • Garlic Complex – mengawal jangkitan dan menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol dan memelihara kesihatan selular.

Jika anda berminat untuk mendapatkan set ini, boleh terus hubungi saya:

sms/whatsAPP/LINE : 017-6290232
Email: azuramaidin@gmail.com
FB fanpage: KASIH MAMA AQIL
ADD FB: AZURA MAIDIN untuk CHAT secara terus dengan saya.
FREE consultation hanya diberikan kepada customer yang membeli sebarang produk SHAKLEE dengan saya.

1 comment: